.Poziom podstawowy: zadanie domowe na utrwalenie trudnego zagadnienia gramatycznego.

Niewyszukany, ale skuteczny sposób aby uczeń na zawsze zapamiętał o co w danym zagadnieniu gramatycznym chodzi. Należy stosować już po tym, jak przerobimy sam czas, ćwiczenia, sprawdzimy wiedzę itd. Zadanie jest projektem, który uczeń wykona i który potem powiesi sobie w pokoju nad łóżkiem, i można je zadać np. po przerobieniu rozdziału, w którym omawiany był np. czas gramatyczny.

Na początek tworzymy prosty, zajmujący stronę A4, opis tego jaki sposób należy budować zdania twierdzące, pytające i przeczące w danym czasie gramatycznym (z przykładami) oraz kiedy czas jest używany. Na przykład taki: http://rapidshare.com/files/352350089/skanowanie0010.jpg.html
Ten akurat jest sporządzony przeze mnie (proszę wybaczyć użycie korektora i że w ogóle wyszedł brzydko:), można też wyprodukować swój własny, ładniejszy.

Taki opis można pokazać uczniom jako wzór. Generalnie, bez takiego wzoru ciężko jest wytłumaczyć uczniom dokładnie o co chodzi :)

I zadajemy.
Potem oceniamy, a następnie zalecamy uczniom by korzystali z tego pięknego, osobiście wykonanego chartu już do końca życia gdy będą chcieli sobie coś z danego czasu przypomnieć.

Jak mówiłem, metoda nie jest zbyt odkrywcza, i dość żmudna, ale dzięki sporządzeniu chartu i umieszczeniu w łatwo dostępnym miejscu, uczeń zawsze może sobie zerknąć na opis i przypomnieć o co w danym czasie, czy innym zagadnieniu gramatycznym, chodziło.

Zalecam zwłaszcza na poziomie początkowym, mi osobiście kiedyś przydało się to przy nauce Present Simple/ Present Continuous/ Present Perfect/ Past Simple.

Pozdrawiam!

PS. Nie jestem pewien, czy taki opis można nazwać po angielsku "chartem". Żadne lepsze nie przyszło mi jednak do głowy.