Szkolenie: Języki obce i dysleksja

23-24 V 2012r. JĘZYKI OBCE I DYSLEKSJA

Szkolenie „JĘZYKI OBCE I DYSLEKSJA” to doskonałe rozwiązanie dla podwyższenia kwalifikacji zawodowych lektorów, nauczycieli języków obcych a także studentów uczelni językowych.

Zajęcia adresowane są przede wszystkim do nauczycieli języków obcych, którzy na co dzień borykają się z problemem nauczania i oceniania uczniów z dysleksją.

Uczestnicy szkolenia zdobędą zarówno solidne podstawy teoretyczne, jak również zapoznają się z praktyczną metodyką nauczania tej grupy uczniów.

Termin: 23 - 24 maja 2012 r. (środa, czwartek)

Czas trwania: 15 h

Koszt: 260 zł

Miejsce: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lokal 100 Warszawa

ORIENTACYJNY PROGRAM SZKOLENIA:

Czas trwania: ok. 15 h lekcyjnych

Część 1 (środa) 10:00 - 15:15

1. Przedstawienie się i przywitanie uczestników szkolenia (15 min.).

2. Burza mózgów: Czy dysleksja istnieje? i inne trudne pytania (30 min.)

3. Warsztat nr 1 - Doświadczanie dysleksji (60 min.)

4. Przerwa (15 min.)

5. Multimedialny wykład - Dysleksja w kontekście języków obcych (60 min.)

6. Multimedialny wykład – Jak pracować z uczniem z dysleksją (60 min.)

7. Przerwa (15 min.)

8. Multimedialny wykład - Wykorzystywanie nowoczesnej technologii w pracy z uczniem z dysleksją (60 min.)

Część 2 (czwartek) 9:00 - 14:45

1. Warsztat nr 2 - Opis autentycznych przypadków uczniów z dysleksją i analizowanie opinii psychologicznych (60 min.)

2. Przerwa (15 min.)

3. Multimedialny wykład – wizyta w terapeutycznej szkole Red Rose School w UK i w Foothills Academy w Kanadzie („Style uczenia się” wg Gavina Reida) (30 min.)

4. Film prod. ang. – lekcja pokazowa (30 min.)

5. Przerwa (15 min.)

6. Warsztat nr 3 – Tworzenie zaplecza dydaktycznego do nauki uczniów z dysleksją (90 min.)

7. Przerwa (15 min.)

8. Multimedialny wykład - Prawa uczniów z dysleksją (15 min.)

9. Warsztat nr 4 - Jak oceniać ucznia z dysleksją (45 min.)

10. Podsumowanie zajęć i pytania (30 min)

Szkolenie prowadzi Katarzyna Maria Bogdanowicz – doktor psychologii, a także absolwentka Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu w Gdańsku. Zdobyła dyplom Proficiency w Londynie, ukończyła kurs CELTA (Certificate In English Teaching to Adults) w Warszawie.

Posiada dyplom ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu terapii pedagogicznej.

Jest współautorką pierwszego na polskim rynku poradnika metodycznego dla nauczycieli języka angielskiego przygotowanego z myślą o nauczaniu osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania, a także autorką wielu publikacji dotyczących problematyki dysleksji rozwojowej w kontekście nauczania języków obcych (m.in. w "Dysleksja w kontekście języków obcych", "Psychologii w szkole" i "Między nami polonistami").

W listopadzie 2011r. ukazała się jej najnowsza książka pt. "Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją".

Brała udział w kilku międzynarodowych projektach unijnych poświęconych problemowi pomocy osobom z dysleksją (m.in. w Projekt Focus Alpha Project, Grundtvig, Leonardo Include).

Pełniła także rolę konsultanta ds. dysleksji podczas powstawania podręczników dla nauczyciela do "New English zone" autorstwa D. Newbold i R. Nolasco (wydawnictwo Oxford). Od 1996 pracuje jako nauczyciel języka angielskiego.

Ma doświadczenie w nauczaniu zarówno w szkołach państwowych, jak i na kursach językowych, w tym również w UK (Bell, Distinction, Stanley's School of Languages). Od wielu lat specjalizuje się w pomocy osobom z dysleksją".

Uczestnicy otrzymują zaświadczenia o ukończeniu szkolenia wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości oraz Warszawski Oddział Nr 1 Polskiego Towarzystwa Dysleksji.

Zgłoszenia proszę kierować na formularzu zgłoszeniowym wysyłając go na adres e-mail cwro@cwro.edu.pl lub faksem 022 847- 95-41.
www.cwro.edu.pl